• 11
  • 12
  • Sala konferencyjna 3
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • Sala konferencyjna 2
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23

Informacje o projekcie

Z realizacji projektu:

Wniosek o dofinansowanie projektu został złożony przez Gminę Miejską Giżycko 2 grudnia 2008 r. w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Warmińsko – Mazurskiego w Olsztynie. Projekt przeszedł pozytywnie ocenę formalną, merytoryczną (przy ocenie merytorycznej uzyskał 79 pkt. na 80 możliwych) oraz strategiczną, przy której otrzymał 97 pkt. na 100 możliwych. Zakładał on całkowity koszt przedsięwzięcia na kwotę 19 998 999,99 zł i dofinansowanie w wysokości 9 403 520,09 zł (50% wydatków kwalifikowanych) z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013.

 

24 lutego 2009 r. Zarząd Województwa Warmińsko-Mazurskiego jako Instytucja Zarządzająca Regionalnym Programem Operacyjnym Warmia i Mazury na lata 2007-2013, podjął uchwałę w sprawie wyboru projektu pn. „Budowa portu pasażerskiego EKOMARINA w Giżycku”  do dofinansowania z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013 z  konkursu 01/08/5.1.4.

 

Realizację projektu rozpoczęto w lutym 2009 r. (ogłoszenie przetargu na nadzór inwestorski). 12 czerwca ogłoszony został przetarg na budowę portu. Spośród czterech ofert wybrana została najkorzystniejsza na kwotę 17.948.100 zł brutto, złożona przez Konsorcjum: Hydrobudowa S.A. – lider Konsorcjum z Gdańska oraz Przedsiębiorstwo Budowlane M. Minikowicz, M. Minikowicz Sp. j. z Giżycka (ogłoszenie o wyniku przetargu na budowę z 21 sierpnia 2009).

 

12 czerwca 2009 r. w Giżycku  nastąpiło uroczyste podpisanie umowy o dofinansowanie projektu z udziałem Marszałka Województwa Warmińsko-Mazurskiego Pana Jacka Protasa oraz Burmistrz Giżycka Jolanty Piotrowskiej.

 

9 września 2009 r. podpisana została umowa na „Budowę portu pasażerskiego EKO-MARINA  w Giżycku" pomiędzy giżyckim samorządem, reprezentowanym przez Z-cę Burmistrza Pawła Czacharowskiego oraz Naczelnika Wydziału Techniczno-Inwestycyjnego Różę Cudzanowską, a wyłonionym w drodze przetargu wykonawcą inwestycji: Konsorcjum: Hydrobudowa S.A. – lider Konsorcjum z Gdańska oraz Przedsiębiorstwo Budowlane M. Minikowicz, M. Minikowicz Sp. j. z Giżycka.

 

Inwestycja zakończyła się w październiku 2010 r. (termin rzeczowego zakończenia realizacji projektu tj. data podpisania ostatniego protokołu odbioru – 29.10.2010 r.).

 

O projekcie:

W ramach projektu przewidziano:

- wyremontowanie i zmodernizowanie budynku głównego o powierzchni użytkowej 2431,60 m2 (obecny budynek dawnej hali „Mamr”, który zostanie poddany adaptacji i rozbudowie ma powierzchnię użytkową 950,71 m2) mieszczący sanitariaty, pomieszczenia dla służb zabezpieczających bezpieczeństwo na wodzie, oraz obsługi portu

- wybudowanie sanitariatu o powierzchni użytkowej  412,70 m2

- wybudowanie budynku techniczno – gospodarczego przy sanitariatach – 146,5 m2

- wybudowanie portu pasażerskiego, w którym zostanie stworzonych 136 miejsc dla wieloosobowych jednostek pływających

- uzbrojenie terenu EKO-MARINY w sieć energetyczną i oświetlenie terenu;

- drogi, place wewnętrzne oraz parking na 168 miejsc parkingowych dla samochodów osobowych i 4 dla autobusów

- chodniki o powierzchni użytkowej ok. 2900 m2 (Jednym z podwykonawców odpowiedzialnych za budowę ciągów pieszych była firma SCEMA Cezariusz Stolarczyk z Gdyni).

 

Modernizacja i rozbudowa infrastruktury portowej spowoduje poprawę wewnętrznej spójności transportowej oraz rozwój żeglugi śródlądowej na Szlaku Wielkich Jezior Mazurskich. Dzięki modernizacji i budowie portu poprawi się bezpieczeństwo osób z niego korzystających.

 

Budowa portu otworzy miasto na jezioro, przybliży też Giżycko żeglarzom odwiedzającym port, pozwoli wykorzystać drzemiące w mieście rezerwy związane z możliwością tworzenia miejsc pracy. Przyczyni się do wzrostu ekonomicznej aktywności regionu oraz jego atrakcyjności dla turystów, inwestorów i mieszkańców.

 

 

System Wielkich Jezior Mazurskich jest jednym z najbardziej popularnych ośrodków turystyki i zdecydowanie największym ośrodkiem żeglarskim w Polsce. Z turystyką nadzieje na rozwój regionu wiążą zarówno władze lokalne jak i społeczność Mazur. Charakter turystyki mazurskiej jest zdeterminowany atrakcjami, jakie przyciągają gości. Niezależnie od tego, że oferta turystyczna jest stale urozmaicana, koronną atrakcją pozostaje przyroda, a przede wszystkim jeziora.

 

O znaczeniu presji turystycznej na środowisko może przekonać porównanie liczby mieszkańców stałych z liczbą turystów. W szczycie sezonu na obszarze miast i gmin w całości obejmujących główny szlak Wielkich Jezior Mazurskich przebywa około 120000 mieszkańców i 47000 turystów, z czego ponad połowa (27400) to osoby nocujące na jachtach i polach biwakowych. Jeżeli pod uwagę wziąć obszar zlewni bezpośredniej Wielkich Jezior Mazurskich, to jest on zamieszkały przez 60 tys. osób, a w szczycie sezonu na samych jachtach, polach namiotowych i przystaniach przebywa na nim dodatkowo ok. 26 tys. turystów.

O porcie Ekomarina

Nowoczesny port pasażerski EKOMARINA z pełnym zapleczem technicznym, sanitarnym, poprawiającym bezpieczeństwo pasażerów oraz przewoźników powstał w Giżycku w 2010 roku. Port zbudowano nad jeziorem Niegocin. Zarządcą tego pięknego miejsca jest Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Giżycku.


EKOMARINA jest usytuowana w bardzo atrakcyjnym miejscu, 500 m od centrum miasta, pomiędzy molem spacerowym nad jeziorem Niegocin a torami kolejowymi, przy głównej trasie spacerowej Giżycka, jaka powstaje pomiędzy terenami turystycznymi nad Niegocinem. W pobliżu Ekomariny wybudowano kładkę nad torami, ze schodami po obu stronach promenady oraz windą dla osób niepełnosprawnych i osób z wózkami.  Jest to doskonały punkt widokowy, ale co najważniejsze kładka połączy port i nabrzeże jeziora Niegocin  z centrum miasta i pasażem, przy którym powstaje kompleks usługowo-turystyczny i kamienice z kawiarniami, restauracjami, apartamentami.


Ekomarina to doskonała oferta dla żeglarzy, turystów i inwestorów. Giżycko jest otwarte na współpracę  z podmiotami chcącymi inwestować w Ekomarinę np. na zasadzie partnerstwa publiczno-prywatnego. Port rozpoczął działalność od kwietnia 2011 roku. Na budowę portu o wartości ponad 19 mln zł Giżycko pozyskało środki unijne na 50 % wartości inwestycji.


Basen portowy to keja dla 138 jednostek pływających (106 stanowisk do 12 m długości i 32 stanowiska powyżej 12 m), 6 stanowisk serwisowych oraz slip. Żeglarze mają dostęp do energii elektrycznej i wody. Na terenie portu jest możliwość zimowania jachtów. Marina jest Eko. Port wyposażony jest w system odbioru ścieków i nieczystości z jednostek pływających. Obiekt jest ogrzewany i podgrzewany wodą z pomp cieplnych i systemów solarnych.


W głównym obiekcie EKOMARINY o powierzchni blisko 2500 m2, znajduje się  kapitanat portu i kasa portowa, centrum informacji turystycznej, restauracja, lokale usługowe, sklepy żeglarskie, posterunek policji, WOPR, straży miejskiej, straży pożarnej, pomieszczenia dla osób poszkodowanych podczas wypadków na wodzie, pomieszczenia usług związanych z obsługą wodniaków i motorowodniaków. Zaprojektowano również wieżę i taras widokowy oraz salę konferencyjną. W obiekcie siedzibę mają również organizacje pozarządowe, które w wyniku swoich działań wpłyną pozytywnie na wzrost aktywności społecznej mieszkańców oraz na rozwój sportów wodnych zarówno zimą jak i latem.


W budynku obok (412 m2) znajdują się sanitariaty, kuchnia do obsługi portu i pralnia. Cały teren został uzbrojony w sieć energetyczną, oświetlony, wybudowano 2900 m2 chodników, drogi, place wewnętrzne oraz parking na 172 miejsca postojowe: 168 dla samochodów osobowych i 4 dla autobusów.

Na terenie portu znajduje się duże pole campingowe.

Obiekt włącznie z basenem portowym oraz parkingiem jest całodobowo monitorowany.

Regulamin portu

  1. Właścicielem portu jest Gmina Miejska Giżycko a zarządzającym - Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Giżycku.
  2. Prawidłowym funkcjonowaniem portu oraz jego dozorem w zakresie bezpieczeństwa, ładu i porządku kieruje Kierownik Ekomariny z pomocą bosmana (Kapitanat Portu).
  3. Osoby przebywające na terenie portu zobowiązane są do stosowania się do poleceń obsługi portu w zakresie bezpieczeństwa i utrzymania porządku.
  4. Wejście do / wyjście z portu oraz postój w porcie jachtów żaglowych odbywa się wyłącznie z postawionym masztem i bez użycia żagli.
  5. Do portu mogą zawijać statki pasażerskie o maksymalnej długości kadłuba 35 m.
  6. Każdorazowe wejście i wyjście statków pasażerskich powinno być ustalane  z Kapitanatem drogą radiową lub telefoniczną.
  7. Cumowanie statków pasażerskich odbywa się przy oznakowanym i wskazanym przez Kapitanat stanowisku.
  8. Rejestr jednostek cumujących prowadzony jest przez Kapitanat Portu.
  9. Zezwolenia na slipowanie i cumowanie jednostki, rozbicie namiotu i ustawienie campera lub przyczepy campingowej udziela Kapitanat Portu.
  10. Wszelkich formalności  związanych z postojem jednostki, rozbiciem namiotu
    i ustawieniem campera lub przyczepy campingowej wraz ze stosowną opłatą należy dokonać w kasie Kapitanatu bezpośrednio po zacumowaniu, przybyciu.
  11. Opłaty portowej dokonuje się po wypełnieniu „Deklaracji postoju/pobytu” (nie dotyczy postoju do 3 godzin). Obsługa portu może żądać okazania dokumentu potwierdzającego tożsamość.
  12. Przy postoju/pobycie powyżej 3 godzin obowiązkowe jest uiszczenie opłaty za każdą osobę zgodnie z cennikiem.
  13. Do osób przebywających w porcie należy zabezpieczenie posiadanego mienia przed uszkodzeniem lub kradzieżą.
  14. Sprzęt ratunkowy i przeciwpożarowy znajdujący się na wyposażeniu portu może być używany jedynie dla celów ratowniczych.
  15. Łodzie należy cumować do kei lub y-bomu w sposób wykluczający zerwanie lin bądź utrudnianie cumowania innym jednostkom.
  16. Zabronione jest pozostawianie luźnych cum na zewnątrz jednostki.
  17. Fały powinny zostać zabezpieczone przed wywoływaniem hałasu.
  18. Za bezpieczeństwo osób niepełnoletnich, przebywających na terenie portu odpowiedzialni są ich prawni opiekunowie.
  19. W basenie portowym oraz na terenie całego portu zabrania się:

- pływania pod żaglami,
- rzucania kotwicy,
- wytwarzania fali,
- mycia jachtów, camperów i przyczep campingowych z użyciem  detergentów,
- mycia naczyń poza miejscem wyznaczonym,
- wylewania i wyrzucania za burtę jakichkolwiek zanieczyszczeń,
- pozostawiania śmieci poza przeznaczonymi na nie kontenerami,
- kąpieli w basenie portowym,
- rozpalania ognisk i grilla poza miejscem wyznaczonym,
- prowadzenia lub pozostawiania psów bez smyczy lub kagańca,
- niszczenia zieleni,
- pozostawiania włączonych urządzeń elektrycznych lub gazowych bez dozoru,
- wchodzenia na jacht bez zgody dysponenta jednostki,
- samowolnej zmiany stanowiska postojowego,
- zachowania niezgodnego z zasadami etykiety żeglarskiej oraz stwarzającego zagrożenie bezpieczeństwa własnego i innych osób.

Kontakt

EKOMARINA GIŻYCKO
przy MOSIR Giżycko

 

ul. Dąbrowskiego 14
11-500 Giżycko

 

Kontakt telefoniczny i e-mailowy:

 

 Kapitanat/Bosman

506 077 806

(od 16 października do 14 kwietnia pn-pt - w godz. 07:00-15:00)

( od 15 kwietnia do 15 października - całodobowo)

 

Biuro Kapitanatu/Kasa

od 15 kwietnia do 15 października

 87 420 94 30 (w godz.: 08:00-20:00)

 e-mail: ekomarina@gizycko.pl

 

 

 

Kierownik portu - Dariusz Klimaszewski

87 420 94 30 (pn-pt 07:30 - 15:00)

509 805 635

 e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

INTERNET:
http://ekomarinagizycko.pl

 

Tawerna "MARINA"

87 428 47 34

512 087 120

Więcej artykułów…

  1. Testowy artykuł
Byjoomla Synegy Font changer Byjoomla Synegy Font changer Byjoomla Synegy Font changer

Otrzymaliśmy
znak jakości
 

znak jakosci

 
za rok 2015/2016

Kamera On-line

 OLDTIMERY 2016!
 
po raz piaty
na zlocie w Giżycku

 

 

Współrzędne geograficzne

portu Ekomarina Giżycko


szerokość

N 54°01'53"

długość

E 21°46'17"

Bakista Wspomnień
wirtualna galeria

Zapraszamy do oglądania

 

 

Prezentacja Portu
Ekomarina

   
Joomla template by ByJoomla.com